Κυριακή, 4 Μαρτίου 2018

Ένωση Αξιωματικών Α.Μ.Θ.

Τροχαία δυστυχήματα: 8000 παιδιά χάθηκαν σε μια 10ετία στην Ε.Ε.

 



Τεχνολογία, ενημέρωση και αστυνόμευση αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για τη μείωση παιδικών θανάτων στο δρόμο.

Του Τάκη Πουρναράκη
Περισσότερα από 8,000 παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μισά από τα παιδιά που σκοτώθηκαν ήταν μέσα σε οχήματα, το 1/3 περπατούσαν και το 13% ποδηλατούσαν, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC) του πλέον έγκριτου Οργανισμού για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».
Στους 13 παιδικούς θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο ένας είναι αποτέλεσμα τροχαίου δυστυχήματος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναγγείλει μία αναθεώρηση των προδιαγραφών ασφάλειας οχημάτων στις 2 Μαϊου 2018, περίπου μία δεκαετία μετά από την τελευταία αναθεώρηση. Επίσης, η ΕΕ ετοιμάζει ένα στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία. Το ETSC αναφέρει ότι τα μέτρα που μειώνουν την ταχύτητα είναι κρίσιμα για την πρόληψη περισσότερων παιδικών θανάτων και καλεί την ΕΕ να απαιτήσει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως το Intelligent Speed Assistance (ISA) και Automated Emergency Braking (AEB) που μπορούν να ανιχνεύσουν πεζούς και ποδηλάτες ενσωματωμένα ως βασικός εξοπλισμός σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε: «Ευφυείς και αποτελεσματικές τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων όπως το Automated Emergency Braking και Intelligent Speed Assistance μπορεί να είναι τόσο σημαντικές για την ασφάλεια των παιδιών όπως οι ζώνες ασφαλείας. Αλλά η πραγματική αλλαγή θα επέλθει όταν, όπως και με τις ζώνες ασφαλείας, αυτές οι τεχνολογίες είναι εγκατεστημένες ως βασικός εξοπλισμός για όλα τα οχήματα και όχι ως πρόσθετη επιλογή σε μερικά μόνο οχήματα. Δεν περνάει μέρα χωρίς έναν πολιτικό ή κατασκευαστή οχημάτων που να υπόσχεται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα λύσουν τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας. Αλλά, εάν αυτή η μέρα έρθει, θα έχουν περάσει δεκαετίες. Μπορεί έως το 2030 να υπάρχουν μερικά εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της υφηλίου, συγκρινόμενα με τα πάνω από 1 δισεκατομμύρια άλλα οχήματα. Υπάρχει ένα μεγάλο ρίσκο αν οι κυβερνήσεις σήμερα αγνοήσουν τα τεράστια οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν με αποδεδειγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης των οδηγών».
Η έκθεση καταδεικνύει το γεγονός ότι μη κατάλληλα ή λάθος τοποθετημένα παιδικά καθίσματα συνεχίζουν να είναι ένα σημαντικό πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σωστά τοποθετημένα και χρησιμοποιούμενα συστήματα συγκράτησης παιδιών μειώνουν την πιθανότητα θανάτου έως 80%. Το ETSC καλεί για ενίσχυση της ενημέρωσης, αύξηση της αστυνόμευσης και μειωμένο ΦΠΑ στα παιδικά καθίσματα – επιτρεπόμενο στην νομοθεσία της ΕΕ. Σήμερα μόνο η Κροατία, Κύπρος, Πολωνία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εφαρμόσει το μέτρο αυτό. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών επίσης καλεί τα Κράτη Μέλη να εισάγουν το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε περιοχές με πολλούς πεζούς και γύρω από τα σχολεία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Σουηδία έχει το μικρότερο ποσοστό θανάτων παιδιών από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στον αντίποδα, τα παιδιά στη Ρουμανία έχουν επταπλάσια πιθανότητα να σκοτωθούν σε τροχαίο δυστύχημα. Η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά σχολιάζοντας την έκθεση του ETSC τόνισε: «Την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα έχει σημειωθεί μια σημαντική μείωση θανάτων παιδιών στο δρόμο με ετήσια μείωση της τάξης του 15%. Ωστόσο αυτό δεν μας εφησυχάζει καθώς κανένας θάνατος παιδιών δεν είναι αποδεκτός για εμάς και δεν θα σταματήσουμε τις προσπάθειές μας για μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς παιδιών σε τροχαίες συγκρούσεις. Το Ι.Ο.ΑΣ. συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή μέσα από εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικούς και γονείς αλλά και μέσα από καμπάνιες ευαισθητοποίησης όλης της κοινωνίας. Η πρόσφατη ένταξη της οδικής ασφάλειας στα ελληνικά σχολεία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αλλά μένει ακόμα πολύς δρόμος που πρέπει να διανύσουμε».

πηγή  newsauto.gr





Η προστασία των παιδιών από τα τροχαία Τεχνολογία, ενημέρωση και αστυνόμευση καθοριστικοί παράγοντες για τη μείωση παιδικών θανάτων στο δρόμο. Περισσότερα από 8,000 παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μισά από τα παιδιά που σκοτώθηκαν ήταν μέσα σε οχήματα, το 1/3 περπατούσαν και το 13% ποδηλατούσαν, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) του πλέον έγκριτου Οργανισμού για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Ένας κάθε 13 παιδικούς θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αποτέλεσμα τροχαίου δυστυχήματος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναγγείλει μία αναθεώρηση των προδιαγραφών ασφάλειας οχημάτων στις 2 Μαϊου 2018, περίπου μία δεκαετία μετά από την τελευταία αναθεώρηση. Επίσης, η ΕΕ ετοιμάζει ένα στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία. Το ETSC αναφέρει ότι τα μέτρα που μειώνουν την ταχύτητα είναι κρίσιμα για την πρόληψη περισσότερων παιδικών θανάτων και καλεί την ΕΕ να απαιτήσει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως το Intelligent Speed Assistance (ISA) και Automated Emergency Braking (AEB) που μπορούν να ανιχνεύσουν πεζούς και ποδηλάτες ενσωματωμένα ως βασικός εξοπλισμός σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε: «Ευφυείς και αποτελεσματικές τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων όπως το Automated Emergency Braking και Intelligent Speed Assistance μπορεί να είναι τόσο σημαντικές για την ασφάλεια των παιδιών όπως οι ζώνες ασφαλείας. Αλλά η πραγματική αλλαγή θα επέλθει όταν, όπως και με τις ζώνες ασφαλείας, αυτές οι τεχνολογίες είναι εγκατεστημένες ως βασικός εξοπλισμός για όλα τα οχήματα και όχι ως πρόσθετη επιλογή σε μερικά μόνο οχήματα. Δεν περνάει μέρα χωρίς έναν πολιτικό ή κατασκευαστή οχημάτων που να υπόσχεται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα λύσουν τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας. Αλλά, εάν αυτή η μέρα έρθει, θα έχουν περάσει δεκαετίες. Μπορεί έως το 2030 να υπάρχουν μερικά εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της υφηλίου, συγκρινόμενα με τα πάνω από 1 δισεκατομμύρια άλλα οχήματα. Υπάρχει ένα μεγάλο ρίσκο αν οι κυβερνήσεις σήμερα αγνοήσουν τα τεράστια οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν με αποδεδειγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης των οδηγών». Η έκθεση καταδεικνύει το γεγονός ότι μη κατάλληλα ή λάθος τοποθετημένα παιδικά καθίσματα συνεχίζουν να είναι ένα σημαντικό πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σωστά τοποθετημένα και χρησιμοποιούμενα συστήματα συγκράτησης παιδιών μειώνουν την πιθανότητα θανάτου έως 80%. Το ETSC καλεί για ενίσχυση της ενημέρωσης, αύξηση της αστυνόμευσης και μειωμένο ΦΠΑ στα παιδικά καθίσματα – επιτρεπόμενο στην νομοθεσία της ΕΕ. Σήμερα μόνο η Κροατία, Κύπρος, Πολωνία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εφαρμόσει το μέτρο αυτό. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών επίσης καλεί τα Κράτη Μέλη να εισάγουν το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε περιοχές με πολλούς πεζούς και γύρω από τα σχολεία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Σουηδία έχει το μικρότερο ποσοστό θανάτων παιδιών από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον αντίποδα, τα παιδιά στη Ρουμανία έχουν επταπλάσια πιθανότητα να σκοτωθούν σε τροχαίο δυστύχημα. Αρκετές χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν μειώσει τους παιδικούς θανάτους σε τροχαία συμβάντα περισσότερο από άλλες, την τελευταία δεκαετία, όπως η Ουγγαρία, Κροατία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ολλανδία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως δήλωσε και η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά σχολιάζοντας την έκθεση του ETSC: «Την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα έχει σημειωθεί μια σημαντική μείωση θανάτων παιδιών στο δρόμο με ετήσια μείωση της τάξης του 15%. Ωστόσο αυτό δεν μας εφησυχάζει καθώς κανένας θάνατος παιδιών δεν είναι αποδεκτός για εμάς και δεν θα σταματήσουμε τις προσπάθειές μας για μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς παιδιών σε τροχαίες συγκρούσεις. Το Ι.Ο.ΑΣ. συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή μέσα από εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικούς και γονείς αλλά και μέσα από καμπάνιες ευαισθητοποίησης όλης της κοινωνίας. Η πρόσφατη ένταξη της οδικής ασφάλειας στα ελληνικά σχολεία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αλλά μένει ακόμα πολύς δρόμος που πρέπει να διανύσουμε». Μπορείτε να κατεβάσετε την έκθεση του ETSC: http://etsc.eu/wp-content/uploads/PIN-FLASH_34.pdf Mπορείτε να κατεβάσετε το ενημερωτικό δελτίο του ETSC σχετικά με την αναθεώρηση των ελάχιστων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων της ΕΕ: http://etsc.eu/wp-content/uploads/2017-05-EP-short-briefing-gsr-pp.pdf Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Intelligent Speed Assistance (ISA) στη δ/νση: www.etsc.eu/isa Περισσότερα σχετικά με τη συνεργασία του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: https://goo.gl/GBEutX Παιδικοί θάνατοι σε οδικές συγκρούσεις ανά εκατομμύριο παιδιών στο πληθυσμό. Μέσος αριθμός για τα έτη 2014-2016 ή τα τελευταία 3 διαθέσιμα έτη. *NL, RO, UK – 2013-2015 data; *IE – provisional data for 2015-2016; *FI – provisional data for 2016. SK is excluded from the EU average due to insufficient data. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΤ_Η προστασία των παιδιών από τα τροχαία _ETSC PIN FLASH 34 (207 KB) NEWSDESK Μουσική Παράσταση «Η Ζωή είναι ένα Τραγούδι!»- από τις Μαθητικές Χορωδίες της «Εκπαιδευτικής Αναγέννησης» για την υποστήριξη ανήλικων θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων 02/Μαρ/2018 [περισσότερα...] Υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία σε όλη την ΕΕ 22/Φεβ/2018 [περισσότερα...] Οι μαθητές δημιουργούν για την Οδική Ασφάλεια - Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ψηφιακής Δημιουργίας. 06/Φεβ/2018 [περισσότερα...] Η θέση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» στην επιστολή της ομάδας κοινωνικής δικτύωσης «Γυναίκες με αναπηρία(ΓμεΑ)» 23/Ιαν/2018 [περισσότερα...] ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >>

Read more at: http://www.ioas.gr/teleutaia_nea/3762/I_prostasia_ton_paidion_apo_ta_trochaia__Technologia__enimerosi_kai_astunomeusi_kathoristikoi_paragontes_gia_ti_meiosi_paidikon_thanaton_sto_dromo.htm/
Copyright © ΙΟΑΣ
Η προστασία των παιδιών από τα τροχαία Τεχνολογία, ενημέρωση και αστυνόμευση καθοριστικοί παράγοντες για τη μείωση παιδικών θανάτων στο δρόμο. Περισσότερα από 8,000 παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μισά από τα παιδιά που σκοτώθηκαν ήταν μέσα σε οχήματα, το 1/3 περπατούσαν και το 13% ποδηλατούσαν, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) του πλέον έγκριτου Οργανισμού για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Ένας κάθε 13 παιδικούς θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αποτέλεσμα τροχαίου δυστυχήματος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναγγείλει μία αναθεώρηση των προδιαγραφών ασφάλειας οχημάτων στις 2 Μαϊου 2018, περίπου μία δεκαετία μετά από την τελευταία αναθεώρηση. Επίσης, η ΕΕ ετοιμάζει ένα στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία. Το ETSC αναφέρει ότι τα μέτρα που μειώνουν την ταχύτητα είναι κρίσιμα για την πρόληψη περισσότερων παιδικών θανάτων και καλεί την ΕΕ να απαιτήσει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως το Intelligent Speed Assistance (ISA) και Automated Emergency Braking (AEB) που μπορούν να ανιχνεύσουν πεζούς και ποδηλάτες ενσωματωμένα ως βασικός εξοπλισμός σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε: «Ευφυείς και αποτελεσματικές τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων όπως το Automated Emergency Braking και Intelligent Speed Assistance μπορεί να είναι τόσο σημαντικές για την ασφάλεια των παιδιών όπως οι ζώνες ασφαλείας. Αλλά η πραγματική αλλαγή θα επέλθει όταν, όπως και με τις ζώνες ασφαλείας, αυτές οι τεχνολογίες είναι εγκατεστημένες ως βασικός εξοπλισμός για όλα τα οχήματα και όχι ως πρόσθετη επιλογή σε μερικά μόνο οχήματα. Δεν περνάει μέρα χωρίς έναν πολιτικό ή κατασκευαστή οχημάτων που να υπόσχεται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα λύσουν τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας. Αλλά, εάν αυτή η μέρα έρθει, θα έχουν περάσει δεκαετίες. Μπορεί έως το 2030 να υπάρχουν μερικά εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της υφηλίου, συγκρινόμενα με τα πάνω από 1 δισεκατομμύρια άλλα οχήματα. Υπάρχει ένα μεγάλο ρίσκο αν οι κυβερνήσεις σήμερα αγνοήσουν τα τεράστια οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν με αποδεδειγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης των οδηγών». Η έκθεση καταδεικνύει το γεγονός ότι μη κατάλληλα ή λάθος τοποθετημένα παιδικά καθίσματα συνεχίζουν να είναι ένα σημαντικό πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σωστά τοποθετημένα και χρησιμοποιούμενα συστήματα συγκράτησης παιδιών μειώνουν την πιθανότητα θανάτου έως 80%. Το ETSC καλεί για ενίσχυση της ενημέρωσης, αύξηση της αστυνόμευσης και μειωμένο ΦΠΑ στα παιδικά καθίσματα – επιτρεπόμενο στην νομοθεσία της ΕΕ. Σήμερα μόνο η Κροατία, Κύπρος, Πολωνία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εφαρμόσει το μέτρο αυτό. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών επίσης καλεί τα Κράτη Μέλη να εισάγουν το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε περιοχές με πολλούς πεζούς και γύρω από τα σχολεία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Σουηδία έχει το μικρότερο ποσοστό θανάτων παιδιών από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον αντίποδα, τα παιδιά στη Ρουμανία έχουν επταπλάσια πιθανότητα να σκοτωθούν σε τροχαίο δυστύχημα. Αρκετές χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν μειώσει τους παιδικούς θανάτους σε τροχαία συμβάντα περισσότερο από άλλες, την τελευταία δεκαετία, όπως η Ουγγαρία, Κροατία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ολλανδία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως δήλωσε και η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά σχολιάζοντας την έκθεση του ETSC: «Την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα έχει σημειωθεί μια σημαντική μείωση θανάτων παιδιών στο δρόμο με ετήσια μείωση της τάξης του 15%. Ωστόσο αυτό δεν μας εφησυχάζει καθώς κανένας θάνατος παιδιών δεν είναι αποδεκτός για εμάς και δεν θα σταματήσουμε τις προσπάθειές μας για μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς παιδιών σε τροχαίες συγκρούσεις. Το Ι.Ο.ΑΣ. συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή μέσα από εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικούς και γονείς αλλά και μέσα από καμπάνιες ευαισθητοποίησης όλης της κοινωνίας. Η πρόσφατη ένταξη της οδικής ασφάλειας στα ελληνικά σχολεία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αλλά μένει ακόμα πολύς δρόμος που πρέπει να διανύσουμε». Μπορείτε να κατεβάσετε την έκθεση του ETSC: http://etsc.eu/wp-content/uploads/PIN-FLASH_34.pdf Mπορείτε να κατεβάσετε το ενημερωτικό δελτίο του ETSC σχετικά με την αναθεώρηση των ελάχιστων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων της ΕΕ: http://etsc.eu/wp-content/uploads/2017-05-EP-short-briefing-gsr-pp.pdf Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το Intelligent Speed Assistance (ISA) στη δ/νση: www.etsc.eu/isa Περισσότερα σχετικά με τη συνεργασία του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: https://goo.gl/GBEutX Παιδικοί θάνατοι σε οδικές συγκρούσεις ανά εκατομμύριο παιδιών στο πληθυσμό. Μέσος αριθμός για τα έτη 2014-2016 ή τα τελευταία 3 διαθέσιμα έτη. *NL, RO, UK – 2013-2015 data; *IE – provisional data for 2015-2016; *FI – provisional data for 2016. SK is excluded from the EU average due to insufficient data.

Read more at: http://www.ioas.gr/teleutaia_nea/3762/I_prostasia_ton_paidion_apo_ta_trochaia__Technologia__enimerosi_kai_astunomeusi_kathoristikoi_paragontes_gia_ti_meiosi_paidikon_thanaton_sto_dromo.htm/
Copyright © ΙΟΑΣ
Η προστασία των παιδιών από τα τροχαία Τεχνολογία, ενημέρωση και αστυνόμευση καθοριστικοί παράγοντες για τη μείωση παιδικών θανάτων στο δρόμο. Περισσότερα από 8,000 παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μισά από τα παιδιά που σκοτώθηκαν ήταν μέσα σε οχήματα, το 1/3 περπατούσαν και το 13% ποδηλατούσαν, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) του πλέον έγκριτου Οργανισμού για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Ένας κάθε 13 παιδικούς θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αποτέλεσμα τροχαίου δυστυχήματος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναγγείλει μία αναθεώρηση των προδιαγραφών ασφάλειας οχημάτων στις 2 Μαϊου 2018, περίπου μία δεκαετία μετά από την τελευταία αναθεώρηση. Επίσης, η ΕΕ ετοιμάζει ένα στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία. Το ETSC αναφέρει ότι τα μέτρα που μειώνουν την ταχύτητα είναι κρίσιμα για την πρόληψη περισσότερων παιδικών θανάτων και καλεί την ΕΕ να απαιτήσει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως το Intelligent Speed Assistance (ISA) και Automated Emergency Braking (AEB) που μπορούν να ανιχνεύσουν πεζούς και ποδηλάτες ενσωματωμένα ως βασικός εξοπλισμός σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε: «Ευφυείς και αποτελεσματικές τεχνολογίες ασφάλειας οχημάτων όπως το Automated Emergency Braking και Intelligent Speed Assistance μπορεί να είναι τόσο σημαντικές για την ασφάλεια των παιδιών όπως οι ζώνες ασφαλείας. Αλλά η πραγματική αλλαγή θα επέλθει όταν, όπως και με τις ζώνες ασφαλείας, αυτές οι τεχνολογίες είναι εγκατεστημένες ως βασικός εξοπλισμός για όλα τα οχήματα και όχι ως πρόσθετη επιλογή σε μερικά μόνο οχήματα. Δεν περνάει μέρα χωρίς έναν πολιτικό ή κατασκευαστή οχημάτων που να υπόσχεται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα λύσουν τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας. Αλλά, εάν αυτή η μέρα έρθει, θα έχουν περάσει δεκαετίες. Μπορεί έως το 2030 να υπάρχουν μερικά εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της υφηλίου, συγκρινόμενα με τα πάνω από 1 δισεκατομμύρια άλλα οχήματα. Υπάρχει ένα μεγάλο ρίσκο αν οι κυβερνήσεις σήμερα αγνοήσουν τα τεράστια οφέλη που μπορούν να επιτευχθούν με αποδεδειγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης των οδηγών». Η έκθεση καταδεικνύει το γεγονός ότι μη κατάλληλα ή λάθος τοποθετημένα παιδικά καθίσματα συνεχίζουν να είναι ένα σημαντικό πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σωστά τοποθετημένα και χρησιμοποιούμενα συστήματα συγκράτησης παιδιών μειώνουν την πιθανότητα θανάτου έως 80%. Το ETSC καλεί για ενίσχυση της ενημέρωσης, αύξηση της αστυνόμευσης και μειωμένο ΦΠΑ στα παιδικά καθίσματα – επιτρεπόμενο στην νομοθεσία της ΕΕ. Σήμερα μόνο η Κροατία, Κύπρος, Πολωνία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εφαρμόσει το μέτρο αυτό. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών επίσης καλεί τα Κράτη Μέλη να εισάγουν το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε περιοχές με πολλούς πεζούς και γύρω από τα σχολεία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Σουηδία έχει το μικρότερο ποσοστό θανάτων παιδιών από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον αντίποδα, τα παιδιά στη Ρουμανία έχουν επταπλάσια πιθανότητα να σκοτωθούν σε τροχαίο δυστύχημα. Αρκετές χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν μειώσει τους παιδικούς θανάτους σε τροχαία συμβάντα περισσότερο από άλλες, την τελευταία δεκαετία, όπως η Ουγγαρία, Κροατία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ολλανδία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως δήλωσε και η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» Κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά σχολιάζοντας την έκθεση του ETSC: «Την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα έχει σημειωθεί μια σημαντική μείωση θανάτων παιδιών στο δρόμο με ετήσια μείωση της τάξης του 15%. Ωστόσο αυτό δεν μας εφησυχάζει καθώς κανένας θάνατος παιδιών δεν είναι αποδεκτός για εμάς και δεν θα σταματήσουμε τις προσπάθειές μας για μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς παιδιών σε τροχαίες συγκρούσεις. Το Ι.Ο.ΑΣ. συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή μέσα από εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικούς και γονείς αλλά και μέσα από καμπάνιες ευαισθητοποίησης όλης της κοινωνίας. Η πρόσφατη ένταξη της οδικής ασφάλειας στα ελληνικά σχολεία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα αλλά μένει ακόμα πολύς δρόμος που πρέπει να διανύσουμε».

Read more at: http://www.ioas.gr/teleutaia_nea/3762/I_prostasia_ton_paidion_apo_ta_trochaia__Technologia__enimerosi_kai_astunomeusi_kathoristikoi_paragontes_gia_ti_meiosi_paidikon_thanaton_sto_dromo.htm/
Copyright © ΙΟΑΣ

Ένωση Αξιωματικών Α.Μ.Θ.

About Ένωση Αξιωματικών Α.Μ.Θ. -

Σκοπός της E.A.A.M.Θ. είναι η διαφύλαξη και προαγωγή των εργασιακών, οικονομικών, ασφαλιστικών, κοινωνικών και συνδικαλιστικών συμφερόντων των μελών της.

Subscribe to this Blog via Email :