Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

Ένωση Αξιωματικών Α.Μ.Θ.

enstoloi.net Τεχνικές λεπτομέρειες υπολογισμού νέας σύνταξης

 



Στις 5-4-2017 εκδόθηκε η εγκύκλιος με ΑΔΑ: 7ΙΣΒ465Θ1Ω-ΘΕΒ για την αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών με βάση το ΔΤΚ (Δείκτη Τιμών Καταναλωτή), δηλαδή τον πληθωρισμό από το 2002 και μετά.
Οι βασικές οδηγίες της εγκυκλίου είναι οι κάτωθι:
α. Οι αποδοχές αναπροσαρμόζονται μέχρι και το έτος πριν από τη διαγραφή.
Δηλαδή για διαγραφή εντός του 2017 θα αναπροσαρμοστούν τα εισοδήματα μέχρι το 2015 (με τον πληθωρισμό 2015-2016), αλλά δεν αναπροσαρμόζονται τα εισοδήματα του 2016, διότι ο μέσος πληθωρισμός 2016-2017 μπορεί να υπολογιστεί μόνο μετά την 1-1-2018.
β. Δεν υπάρχει συντελεστής αναπροσαρμογής αποδοχών μικρότερος της μονάδας.
Κατά τα έτη 2013~2016 υπήρξε αρνητικός πληθωρισμός (μείωση τιμών) και προκύπτουν αρνητικοί συντελεστές αναπροσαρμογής για κάποια έτη, στα οποία με βάση τον πληθωρισμό θα έπρεπε να μειωθούν αντίστοιχα οι συντάξιμες αποδοχές.
Όμως η εγκύκλιος καθορίζει ότι δεν νοείται αρνητική αναπροσαρμογή με μείωση αποδοχών, οπότε για τα έτη αυτά θα χρησιμοποιείται συντελεστής ίσος με τη μονάδα (οι συντάξιμες αποδοχές θα μένουν σταθερές).
Η σελίδα “Σύνταξη 2017” ενημερώθηκε πλήρως με βάση τις ανωτέρω οδηγίες και προκύπτουν τα κάτωθι συμπεράσματα:
1. Οι συντάξιμες αποδοχές όλων των προηγούμενων ετών δεν είναι σταθερές αλλά εξαρτώνται από το έτος διαγραφής.
Πχ. οι συντάξιμες αποδοχές έτους 2005 είναι μικρότερες για διαγραφή το 2017 και αυξάνουν για μεταγενέστερη διαγραφή το 2020.
Αυτό γίνεται γιατί ο αθροιστικός πληθωρισμός 2005-2017 είναι διαφορετικός (μικρότερος) από τον πληθωρισμό 2005-2020, οπότε οι αποδοχές του 2005 πολλαπλασιάζονται με μεγαλύτερο συντελεστή αναπροσαρμογής για διαγραφή το 2020 (σε σχέση με διαγραφή το 2017).
2. Για μελλοντικές διαγραφές έχει μεγάλη σημασία για τον καθορισμό της σύνταξης ο μέσος πληθωρισμός που θα έχουμε τα επόμενα χρόνια.
Πχ. για μέσο πληθωρισμό 2% τα επόμενα 10 χρόνια, η αναλογική σύνταξη το 2027 θα είναι 22% μεγαλύτερη από την αναλογική σύνταξη το 2017.
Λόγω των ανωτέρω και επειδή δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί ο μελλοντικός πληθωρισμός, προστέθηκε ειδικό πεδίο [Μέσος όρος πληθωρισμού (%) από 2017 →], μόνο για διαγραφές μετά την 1-1-2018.
Ανάλογα με την επιλογή στο εν λόγω πεδίο (από 0 ~ 3%) αυξάνεται αντίστοιχα η αναλογική σύνταξη, καθώς και η εθνική σύνταξη σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 14 παρ. 3.α του Ν.4387/16.
Μετά από αρκετές εγκυκλίους οι μόνες ασάφειες που απομένουν από το άρθρο τον Αύγουστο 2016: Ασάφειες ασφαλιστικού νόμου προς διευκρίνιση
είναι αυτές που αφορούν τα πλασματικά έτη (παρ. 2 και 3), κυρίως εάν υπάρχει ανώτατο όριο συντάξιμου χρόνου για όσους εμπίπτουν στην 35ετία και δευτερευόντως για τα έτη Κονδύλη που πιθανότατα (αλλά όχι σίγουρα ακόμη) καταργούνται στις νέες συντάξεις.
Τέλος στη σελίδα “Σύνταξη 2017” δεν λαμβάνεται υπόψη η απαίτηση για ελάχιστη παραμονή 40 ετών στη χώρα (από ηλικία 15 ετών), εκτιμώντας ότι αυτή η ρύθμιση δεν αφορά δημοσίους υπαλλήλους γενικότερα και τελικά δεν θα εφαρμοστεί σε στρατιωτικούς και ΣΑ.
ΥΓ. Όσοι κάνουν δοκιμές με τον εκτιμώμενο μελλοντικό πληθωρισμό θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η (σχετικά μεγάλη) αύξηση της ονομαστικής σύνταξης δεν σημαίνει απολύτως τίποτε σε όρους αγοραστικής δύναμης.
Πχ. για διαγραφή μετά από 10 χρόνια και επιλογή πληθωρισμού 3% προκύπτει σύνταξη αυξημένη κατά 30% περίπου (σε σχέση με πληθωρισμό 0%).
Όμως ταυτόχρονα αυτό σημαίνει ότι οι τιμές των αγαθών το 2027 (με ετήσιο πληθωρισμό 3%) θα είναι 34% υψηλότερες σε σχέση με σήμερα.

πηγή enstoloi.net

Ένωση Αξιωματικών Α.Μ.Θ.

About Ένωση Αξιωματικών Α.Μ.Θ. -

Σκοπός της E.A.A.M.Θ. είναι η διαφύλαξη και προαγωγή των εργασιακών, οικονομικών, ασφαλιστικών, κοινωνικών και συνδικαλιστικών συμφερόντων των μελών της.

Subscribe to this Blog via Email :